De stad Roeselare lanceert een nieuwe campagne rond heldere en toegankelijke dienstverlening. “Zo vragen we onze inwoners wat beter kan op onder andere vlak van communicatie.”
Uit de cijfers uit de Stadsmonitor blijkt dat de stad Roeselare goed scoort op vlak van dienstverlening. “Maar het kan altijd beter. Onze burgers zijn tevreden over het contact met de eerstelijnsdiensten, maar we merken dat er wel nog verbetering mogelijk is op het vlak van leesbaarheid en eenvoud. Zo kunnen brieven naar onze inwoners misschien wel nog eenvoudiger opgesteld worden”, aldus schepen Matthijs Samyn (CD&V). Met een nieuwe campagne focust de stad niet alleen op helderheid van communicatie, maar ook op de eenvoud van de procedures achter de schermen. “Via deze campagne hopen we de dienstverlening nog sterker te maken”, aldus burgemeester Kris Declercq (CD&V).
In mei en juni kunnen inwoners via verschillende kanalen laten weten ze net wel of niet goed vinden van de dienstverlening. “Dat kan digitaal via de website, telefonisch of via het nummer 1788. Aan het onthaal van het stadhuis en in het Welzijnshuis voorzien we ook kaartje waarop bewoners hun mening kwijt kunnen”, aldus schepen Samyn. De verschillende reacties worden verzameld. In september koppelt de stad terug en zullen er mogelijks ook aanpassingen gebeuren.
The post Stad Roeselare vraagt de inwoners wat beter kan binnen de dienstverlening is provided by KW.be.