Auto’s wassen? Het is zelden een taak waar we een feestgevoel aan overhouden. Of toch voor de mensen die Anthony ‘Adje’ De Jonge (46) niet kennen. De Geluwenaar slaagde er niet alleen het wassen van auto’s opnieuw hip te maken, hij groeide eveneens uit tot een vedette op sociale media. “Diene mens van Stock Depot? Hij haalde de mosterd bij mij in Geluwe.”
De wereld van de schoonmaak en Anthony? Het is een combinatie die niet echt nog nieuw te noemen is. “Absoluut niet! Ik ben al twee decennia actief in die sector”, lacht de energieke ondernemer.
“Maar dan kreeg ik plots de vraag van een merk om hun producten iets intensiever te gaan verdelen. Ik zag er wel iets in. Het was kwaliteit, er was nagenoeg geen concurrentie en het was een merk dat wel degelijk een afzetmarkt kon hebben. Ze hadden een volledig gamma van zepen voor het reinigen van wagens. Dan spreek ik niet over een streepje vuil, maar echt over voertuigen die intensief werden gebruikt. Na wat denk- en rekenwerk zette ik mijn krabbel en ging ik ervoor.”
Tik Tok filmpjes
Anthony had al snel begrepen dat de wereld van de poetsmiddelen van wagens erg concurrentieel was. Hij besloot daarom om het over een compleet andere boeg te gooien. “Ik kende die producten en ik wist dat ze van topkwaliteit waren. Maar dat gewoon zeggen? Dat lukt de dag van vandaag niet meer. Je moet zoiets tonen en dus begon ik TikTok filmpjes te maken.”
“We hebben in de streek enorm veel landbouwers en truckchauffeurs. Die mensen zien hun voertuigen graag, maar ze worden ook erg intensief gebruik. Je moet dan natuurlijk daar niet de show proberen te stelen met een basis zeepje waarmee je niet eens je handen kunt wassen. Ik toonde aan de mensen hoe onze zepen zelfs de meest extreem vervuilde voertuigen proper konden krijgen, en dat sloeg aan. Ik durf zelfs meer zeggen: Wim van Stock Depot haalde hier in Geluwe de mosterd voor zijn filmpjes.”
16.000 volgers
16.000 volgers op sociale media later, besloot Anthony zijn concept van een extra toets te voorzien. “In de Lourdesstraat vond ik een gebouw waar ik meer dan alleen maar mijn producten kon stockeren. De volledige loods werd ingericht als een soort van klaslokaal, maar dan voor grote voertuigen. Van een fiets tot een knoert van een tractor? Ze kunnen hier parkeren, zodat ik aan de aanwezigen kan tonen hoe ze het best van al gaan poetsen.”
“Ik koos ook specifiek voor aangepaste belichting, zodat we het geheel kunnen filmen en in beeld brengen. Geloof het of niet, maar mensen zien graag hoe hun werktuig van extreem vuil naar bijna nieuwstaat wordt gebracht. Hier tonen we hoe ze het moeten doen, dankzij onze producten kunnen ze het thuis ook.”
The post Anthony heeft 16.000 volgers op Tik Tok die hem graag zien…. auto’s wassen is provided by KW.be.