Prestigieuze marketing-award voor Toerisme Oostende

Toerisme Oostende vzw ontving woensdag de prestigieuze titel van Marketing Company of the Year bij de Belgian Marketing Awards 2024. “Deze erkenning onderstreept het succes van onze strategische visie in het transformeren van Oostende naar een attractieve culturele Stad aan Zee”, luidt het tevreden bij Toerisme Oostende.

De Belgian Marketing Awards erkent bedrijven die uitblinken in marketing en innovatie, en die een positieve impact hebben op hun sector. Toerisme Oostende was samen genomineerd met Eneco en Albert Heijn. Toerisme Oostende wordt geprezen om zijn vooruitstrevende marketingstrategie, waarbij het een unieke mix van maritieme charme en cultuur heeft weten neer te zetten. De organisatie heeft door de jaren zowel in haar marketingbeleid als in de creatie, organisatie en ondersteuning van evenementen een sterke focus gelegd op het versterken van Oostende als all year round*bestemming.

“Deze prijs onderstreept de strategische visie van Toerisme Oostende vzw en vooral de uitwerking van een plan naar de evenementen en attracties die we niet meer zouden kunnen missen. In Oostende is er het hele jaar door een kwaliteitsvol cultureel aanbod en zijn er ook in het voor- en najaar tal van evenementen. We zijn trots op deze prijs die aantoont dat de strategie wérkt en dat Oostende meer dan ooit dé Stad aan Zee is”, glundert burgemeester Bart Tommelein (Trots op Oostende).

Transformatie

In de jaren ’90 worstelde Oostende met een minder positief imago. Toerisme Oostende speelde een sleutelrol in de herpositionering van de stad, waarbij ze een krachtig verhaal ontwikkelden en haar productaanbod afstemde op de maritieme en culturele troeven van de stad. Door een langetermijnstrategie te volgen, heeft Oostende haar unieke kenmerken, zoals het authentieke stadsleven en de ligging aan zee, weten te benutten om zich te onderscheiden van andere badplaatsen en culturele bestemmingen.

“Ik ben heel trots op deze prijs van Marketing Company of the Year. Allereerst wil ik ons volledige team bedanken voor de dagelijkse creativiteit en consistentie in communicatie”, reageert Toerismedirecteur Peter Craeymeersch. “Dankzij de unieke samenwerking tussen overheid en private sector binnen Toerisme Oostende vzw konden we een gezamenlijk duurzaam strategisch plan ontwikkelen. Dit plan heeft intussen duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Door vlotte besluitvorming konden we de beste strategieën ontwikkelen en soepel inspelen op veranderende trends, marktomstandigheden en nieuwe marketingmogelijkheden. We blijven deze actualiseren en onze toekomstplannen verder finetunen. Deze prijs, uitgereikt door professionals uit de marketing, is voor ons een enorme boost en motivatie.”

Innovatieve Marketingaanpak

“Een van de pijlers van ons succes is de innovatieve marketingstrategie. Door sterke digitale aanwezigheid op sociale media en gerichte e-mailcampagnes weten we een loyale gemeenschap van fans te creëren en te onderhouden”, luidt het bij Toerisme Oostende. “We kijken vooruit naar de toekomst met een sterke focus op content-creatie en hyperpersoonlijke communicatie. Door gebruik te maken van data-analyse en technologische innovaties blijven we onze marketingstrategieën optimaliseren en vernieuwen, altijd met het oog op het creëren van authentieke en betekenisvolle ervaringen voor de bezoekers.”

“Daarnaast hebben we succesvolle creatieve evenementen opgezet, zoals het Garnaalkrokettenfestival, FAAR, de internationale Fotobiënnale, Ostendaise North Sea Food Fest en The Crystal Ship, die de stad in de kijker zetten als culinaire en culturele hotspot, ook buiten het zomerseizoen. Deze events zijn de laatste jaren gegroeid tot sterke brands en ondersteunen het globale merk als dé Stad aan Zee.”

The post Prestigieuze marketing-award voor Toerisme Oostende is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Formatie lijkt steeds meer een soap: terwijl verwijten in het rond vliegen, probeert De Wever Arizona te redden

Eind januari moet de Arizona-regering er zijn. Dat is formateur Bart De Wever (N-VA) zondagavond overeengekomen met de andere partijen. “We gaan het tempo versnellen!” Na Nieuwjaar volgen ‘intense’ onderhandelingen. Ondertussen vliegen de verwijten in het rond en lijkt de formatie steeds meer op een soap. Eentje met een cliffhanger van jewelste: wat als De Wever binnenkort finaal de handdoek

Lees meer »

Sergio Herman trekt weer ‘over de grens’ met BV’s: “Ik hielp Herman Brusselmans enkele angsten overwinnen”

“Ik geniet opnieuw van het leven.” Sergio Herman (54) staat er weer. Het voorbije jaar werd de topchef professioneel geconfronteerd met stevige stormen, maar ondertussen lijkt het windstil. Met dank aan die ene grote liefde in zijn leven: gastronomie. Iets waar het ook niet aan ontbreekt in het derde seizoen van ‘Sergio over de grens’, waarin hij onder andere met

Lees meer »

Koning Charles laat David Beckham weer in de kou staan: “Belastingschandaal nekt zijn kans op ridderschap”

Het is een jaarlijkse traditie: bij oud en nieuw worden in Groot-Brittannië nieuwe leden benoemd tot de Order of the British Empire en daarbij worden sommigen ook geridderd. Het ridderschap is iets waar ex-voetballer David Beckham al jaren van droomt, maar wederom heeft koning Charles hem niet uitgekozen. Volgens ‘The Mirror’ heeft het belastingschandaal van David en Victoria Beckham daar

Lees meer »

“MAGA-burgeroorlog”: radicaal-rechtse Republikeinen en Elon Musk lijnrecht tegenover elkaar over visa voor geschoolde werknemers

Op het sociale mediaplatform X voeren de invloedrijkste aanhangers van de verkozen Amerikaanse president Donald Trump al dagenlang discussie over het immigratiebeleid. De keuze van Trump voor Sriram Krishnan, van Indiase afkomst, als AI-adviseur zette kwaad bloed bij de radicaal-rechtse aanhang van de volgende president. Die kritiek wordt weerlegd door DOGE-leiders Elon Musk en Vivek Ramaswamy, die zijn benoeming steunen.

Lees meer »

Lorenzo (32) uit Deerlijk vond dankzij ‘Blind Getrouwd’ de liefde bij Sil: “Nu tijd nemen om elkaar te ontdekken”

Blijven ze getrouwd of toch niet? De hamvraag van Blind Getrouwd was in het geval van Lorenzo Warie uit Deerlijk en Sil Poppe uit Zele haast overbodig. In ‘Blind Getrouwd – Het Vijfde Huwelijk’ was duidelijk dat het van meet af aan klikte tussen de twee bruidegommen. “Ik was eerst kwaad op de productie.”
The post Lorenzo (32) uit

Lees meer »

Robin Ramaekers werd ontvoerd in Libanon, zijn cameraman kreeg kogel in been: “Onze fout was dat we te snel waren”

Oorlogsjournalist Robin Ramaekers en zijn cameraman Stijn De Smet waren begin oktober heel even – letterlijk – aangeschoten wild voor Hezbollah-sympathisanten in Beiroet die hen beschouwden als Israëlische spionnen. Dik twee maanden later maken ze alweer plannen om terug naar oorlogsgebied te vertrekken. “Gevaarlijk? We kunnen hier ook onder een bus sukkelen, hoor.”

Lees meer »

EXCLUSIEF. Waarom Rusland meer problemen heeft dan het lijkt

“Het is in de mode om te zeggen dat Oekraïne de oorlog aan het verliezen is. Dat de Russische pletwals het hele land vernietigd heeft. En ja, de situatie is op sommige plaatsen inderdaad precair”, analyseert oud-kolonel en militair expert Roger Housen. “Maar er zijn ook heel wat aanwijzingen die erop duiden dat Rusland meer bekommernissen heeft dan het lijkt.”

Lees meer »