Je onderscheiden van de rest? Daarvoor moet je, zeker wat betreft een zoveelste koffiezaak, origineel uit de hoek komen, weet Fatih Gunes (45). De zaakvoerder van horecazaak ‘Paradise’ in Brugge doet daarvoor beroep op een bijzondere techniek. Want wie bepaalde koffies bestelt, krijgt daar zijn eigen gezicht bij. En dat óp de koffie geprint. Ook je huisdier, favoriete voetballer of een persoonlijke tekst is mogelijk. “We merken dat veel mensen dit een leuke meerwaarde vinden”, glimlacht de man.
Veer- of hartvormige patroontjes in het melkschuim op je cappuccino of latte: in het merendeel van de koffiezaken is het de standaard geworden. Leuk, maar écht origineel kom je er niet meer mee uit de hoek. Dat beseften ook Fatih Gunes (45) en zijn echtgenote Iwona (42). Zij zijn sinds eind vorig jaar de uitbaters van ‘Paradise’ in de Mariastraat in centrum Brugge en sindsdien staan ze bekend om hun … selfies of andere teksten en foto’s óp koffies met melkschuim.
Internationale kaart
“We waren al langere tijd op zoek naar een geschikt pand in het centrum toen ons oog op deze locatie viel”, doet het koppel hun verhaal. “We wilden een eigen zaak en ook het concept met de internationale kaart stond al vast in ons hoofd. Zo hebben we diverse Turkse en Poolse gerechtjes op onze kaart, een verwijzing naar onze roots. Verder zijn al onze gebakken dagvers én volledig zelf gemaakt. Het was vooral de bedoeling iets anders te doen dan wafels en chocolade zoals je hier in Brugge al zoveel hebt. Alleen zochten we nog iets om ons extra te onderscheiden. En toen viel ons oog online op een printer om foto’s en teksten op je afgewerkte koffies te printen. Al zijn we voor de duidelijkheid meer dan een koffiezaak alleen.”
Nieuw is het principe niet. Het printsysteem bestaat al heel wat jaren, maar Fatih en Iwona besloten het permanent te integreren in hun zaak onder de noemer ‘selfieccino’. “Eigenlijk zijn de opties eindeloos”, zegt Fatih. “Mensen kunnen hier een foto laten nemen, maar evengoed kunnen ze een afbeelding uploaden van bijvoorbeeld hun huisdier of favoriete voetballer. Ook persoonlijke teksten zijn mogelijk. Het enige wat wij moeten doen is het invoeren, waarop het in vegan inkt op het melkschuim wordt geprint.”
Sociale media
Tijdens ons bezoek geeft het koppel een kleine demonstratie wanneer een toerist een latte macchiato bestelt. De jongeman met pet poseert voor de foto en enkele ogenblikken later krijgt hij een – letterlijk – volledig gepersonaliseerde koffie geserveerd.
“Het is een leuk extraatje. Daarvoor doen we het. We zien echt wel dat de mensen het een meerwaarde vinden”, glimlacht Fatih. “Er zijn zeker mensen die net daarom kiezen voor een koffie met melkschuim. Het is iets wat je niet héél vaak ziet én het is leuk voor klanten om zelf op hun sociale media te plaatsen.” (MM)
Wie de ‘selfieccino’ zelf eens wil proberen, moet naar de Mariastraat 13.
The post In deze Brugse horecazaak wordt je gezicht, huisdier of favoriete voetballer óp je koffie gegoten: “Een leuke meerwaarde” is provided by KW.be.