Bedrijvencentrum regio Kortrijk viert met nieuwe naam: Takeoff

Na 40 jaar neemt het Bedrijvencentrum regio Kortrijk een nieuwe vlucht. Het bood in die 40 jaar onderdak aan 475 startende bedrijven, onder meer Lernout & Hauspie en Savaco. Het ondernemerscentrum viert zijn jubileum met een nieuwe naam: ‘Takeoff’.

Sinds de oprichting heeft het Bedrijvencentrum een cruciale rol gespeeld in het ondersteunen van ondernemerschap in de regio. Bij de start in oktober 1983, toen al in de Vlamingstraat, waren er slechts twee huurders. In mei 1984 waren dat er al tien. In totaal vonden sinds de oprichting 475 ondernemingen onderdak in het Bedrijvencentrum, waaronder markante bedrijven als Lernout & Hauspie, Savaco, en Westerstrand.

Innovatief concept

Carl Sabbe is gedelegeerd bestuurder van het Bedrijvencentrum en voorzitter van Savaco: “Wij zijn hier 33 jaar geleden begonnen met ons bedrijf Savaco. Destijds was dit centrum een innovatief concept, drempelverlagend en betaalbaar voor startende ondernemers. Ondanks het feit dat we in 1995 zijn verhuisd naar een grotere site, is mijn hart steeds hier gebleven. Als lid van de Raad van Bestuur, vervolgens voorzitter en sinds kort directeur, ben ik blij met de nieuwe dynamiek die deze rebranding met zich mee zal brengen”

Met de nieuwe naam Takeoff maakt het Bedrijvencentrum duidelijk dat het een plek is waar het ondernemers vleugels geeft en verder laat groeien. Bedrijven kunnen er beginnen en blijven zolang ze dat wensen. Het doel blijft onveranderd: het bieden van een solide springplank voor bedrijven om hun ambities waar te maken.

43 bedrijven

Momenteel biedt Takeoff onderdak aan 43 bedrijven: 23 kantoren, 7 flexplekken, 8 kantoren met opslagruimte en 5 losse opslagruimtes.

“Wevelgem is uitgegroeid tot een van de meest ondernemende gemeentes in onze provincie”, zegt Wevelgems schepen van Economie Kevin Defieuw. “Dat hebben we onder andere te danken aan externe factoren zoals de ligging nabij een kruispunt van snelwegen. Maar daarin heeft ook het Bedrijvencentrum een bepalende rol gehad. Startende ondernemers op weg zetten en kansen geven is de basis om ondernemerschap te ontplooien.”

The post Bedrijvencentrum regio Kortrijk viert met nieuwe naam: Takeoff is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

TERUGLEZEN GAZA. Israëlisch leger: “Zeker 900 Hamasstrijders gedood in Rafah”

Lees hier al het nieuws terug van woensdag 3 juli over de oorlog tussen Israël en terreurbeweging Hamas. Zeker vier Palestijnen zijn om het leven gekomen door een Israëlische aanval op het vluchtelingenkamp Nur Shams op de Westelijke Jordaanoever, zo meldt het ministerie van gezondheidszorg van de Palestijnse Autoriteit. En het Israëlisch leger heeft naar eigen zeggen meer dan 900

Lees meer »

Mysterieuze cirkels in de lucht doen Berlijners speculeren over aliens, maar het antwoord is minder spectaculair

De inwoners van Berlijn hebben woensdag verschillende zwarte cirkels in de lucht gespot. Op sociale media doken al snel video’s op met speculaties over ufo’s en aliens, maar het echte antwoord is veel minder spectaculair. De ringen zouden afkomstig zijn van roet en/of uitlaatgassen. “Ze ontsnappen wanneer er een explosie op de grond plaatsvindt. Dit gebeurt in de industrie of

Lees meer »

“We gingen niet specifiek op zoek naar de nieuwe Pommelien of Camille”: de eerste details over nieuwe ‘#LikeMe’

“We voelden aan alles dat het verhaal nog niet op was.” De muzikale jeugdreeks ‘#LikeMe’ krijgt een doorstart mét een gloednieuwe cast. Vers talent zal Vlaamse klassiekers in een modern jasje steken en de nodige liefdesperikelen beleven. Staan de nieuwe Camille en Pommelien Thijs al klaar? Annemie Gulickx, de netmanager van Ketnet, onthult de eerste details over de vernieuwde ‘#LikeMe’.

Lees meer »

The Women Peloton, het bedrijf van de vrouw van Jasper Stuyven, wordt aangeklaagd en krijgt drie maanden om van naam te veranderen

Een bijzondere zaak in de Belgische wielerwereld. The Women Peloton, het bedrijf van Elke Bleyaert waarin ze vrouwen warm maakt voor de wielersport, wordt aangeklaagd door het Amerikaanse fitnessbedrijf Peloton Interactive. Zo wordt de merknaam ‘peloton’ aangevochten. Bleyaert is woedend: “Er bestaan zoveel bedrijven in het wielerlandschap vredig naast elkaar die het woord ‘peloton’ gebruiken. Waarom zou één bedrijf hier

Lees meer »