Charlotte Delfosse is nieuwe CEO van modeketen Bel&Bo: “Wij verkopen geen kledij”

Charlotte Delfosse is sinds kort de nieuwe CEO van modewinkelketen Bel&Bo, die zijn thuisbasis in Deerlijk heeft. Ze volgt haar vader Michel op, die gedurende vier decennia de leiding had over het familiebedrijf. Een scherpere merkpositionering, digitalisering en duurzame groei zijn haar drie focuspunten.

Charlotte Delfosse (36) woont samen met haar man Louis Vandecasteele en haar drie jonge kinderen, Georges, Achille en Maurice, in Aalbeke. Ze studeerde toegepaste economische wetenschappen (TEW) aan de KU Leuven en volgde dan nog een specialisatiejaar Fashion Management in Milaan.

“Ik werk sinds 2012 bij Bel&Bo”, start Charlotte haar verhaal. “Ik ben begonnen in de aankoop, was daarna salesverantwoordelijke en operations manager, en volgde eind april mijn papa op als CEO. Mijn zus Pauline fungeert nu als aankoopverantwoordelijke.”

“Bel&Bo werd in de jaren tachtig opgericht door mijn vader en heette aanvankelijk Modeland. Later werd de naam gewijzigd in Promo 800 en Promo Fashion. Na een rebranding werd het bedrijf in 2010 omgedoopt tot modeketen Bel&Bo. Het telt nu 620 werknemers. We hebben een webshop en 95 verkooppunten (winkels) verspreid over heel België: 75 in Vlaanderen en 20 in Wallonië. Bel&Bo is een familiebedrijf in hart en nieren. Niet alleen door onze familie, maar in de winkels zelf werken moeders en dochters er vaak samen…”

Soigneren

“De band met onze werknemers en met onze klanten is een van onze prioriteiten. We namen al verscheidene keren met succes deel aan de wedstrijdGreat Place to Work. Interne communicatie is in die optiek heel belangrijk. We proberen dat zo open mogelijk te doen en merken dat die aanpak best geapprecieerd wordt. We soigneren onze medewerkers en zij geven dat warme en familiale gevoel door aan de klant. We willen mode brengen met een hart voor mensen. Dat menselijk aspect is superbelangrijk.”

“Achter onze naam schuilt een bedrijf met een ziel. Bel&Bo is daarom heel vlot bereikbaar en toegankelijk. Geenhigh fashion. Het is mode met een passie voor iedere dag en met persoonlijk advies. Onze kledingketen staat voor een complete collectie kledij en accessoires, voor de volledige familie, en voor iedere stijl. Eigentijds, trendy, chic, elegant, klassiek of eerder casual… Bij ons vind je modieuze en draagbare kledij voor elke stijl, taille en budget. We kleden van top tot teen. Nachtgoed, lingerie, schoenen, handtassen en accessoires maken het plaatje compleet.”

Nieuwe accenten

Een nieuwe generatie betekent een nieuw elan, maar met ‘Mode met een hart voor mensen’ blijft het DNA van het Deerlijks familiebedrijf behouden. “Ik ben mijn vader niet; ik ben een andere persoonlijkheid en van een andere generatie”, gaat Charlotte verder. “Het is geenszins de bedoeling om het roer compleet om te gooien. In het huidige economisch klimaat zijn stabiliteit en continuïteit heel belangrijk, maar ik zal sowieso ook eigen accenten leggen. Papa’s motto ‘Verandering is de enige constante’ neem ik zeker mee.”

“Wij verkopen geen kledij, we kleden mensen en we geven hen zo ook zelfvertrouwen. Dat merk je maar al te duidelijk aan het tevreden gevoel waarmee de mensen vaak hier buitengaan. Het is een uitdagende markt, met heel veel concurrentie. Wij kunnen ons differentiëren door het lokale en het menselijke aspect omdat we dicht bij de klant staan. Mode brengen tegen betaalbare prijzen. De prijs is hoe dan ook belangrijk, maar niet ten koste van alles. Daarom zetten we ook heel bewust in op duurzaamheid. We kijken nauwlettend toe op de arbeidsomstandigheden in onze toeleveringsketen en worden daarin ondersteund door de Fair Wear Foundation.”

Drie focussen

“Wat de toekomstplannen met Bel&Bo zijn? Ik ga voor evolutie, geen revolutie. Stap voor stap proberen elke dag beter te worden. Ik stel drie prioriteiten voor de komende jaren voorop. Vooreerst is dat duurzaamheid en financiële gezondheid, zodat we in deze voortdurend evoluerende sector kunnen blijven investeren. Digitalisering is een tweede focus. Niet alleen naar de klanten toe, maar ook inzake bedrijfsprocessen. Het derde aandachtspunt is een scherpere marktpositionering. We moeten erover waken dat we niet oud worden met onze klanten.”

The post Charlotte Delfosse is nieuwe CEO van modeketen Bel&Bo: “Wij verkopen geen kledij” is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Naar het pretpark met het gezin? Dat kost je minstens 178,30 euro, maar Plopsaland is iets goedkoper dan vorig jaar

Een dagje in een West-Vlaams pretpark kost je deze zomer net iets meer dan vorig jaar of toch in de meeste pretparken. Bellewaerde Park is het enige pretpark dat dit jaar hun ticketprijzen lichtjes verhoogde. Het eten in Plopsaland werd iets goedkoper. In Boudewijn Seapark daarentegen werd het menu een tikkeltje duurder.
The post Naar het pretpark met het

Lees meer »

Ontwijde kerk De Paanders in Meulebeke ingehuldigd als Smulkapel

De kerk van de Paanders in Meulebeke werd op 1 april 2023 ontwijd. Toen werd de parochie ook toegevoegd bij de parochie Sint-Antonius. De ruimte die vrij kwam, wordt nu volledig gebruikt door de Paandersschool. Die maakte er niet alleen een eetzaal van voor de leerlingen, maar wil de ruimte ook openstellen voor verenigingen.
The post Ontwijde kerk De

Lees meer »

China zal ‘nooit’ dossier 23 dopingpositieve zwemmers delen met Amerika

De Chinese antidopingautoriteiten zullen “nooit” instemmen met het verzoek uit de Verenigde Staten om details vrij te geven van het onderzoek naar de 23 Chinese zwemmers die vlak voor de Olympische Spelen in Tokio positief testten op een verboden middel. Het Amerikaanse antidopingbureau USADA en leden van het Congres hebben om publicatie van het dossier gevraagd.

Lees meer »

Prentenboek van Lieve uit Roeselare helpt jonge kinderen met hun gevoelens: “Door de universele personages kan elk kind zich hierin herkennen”

Psychologe Lieve De Brauw stelde op haar eerste prentenboek ‘Blij met jou een bijzondere boodschap van Orantjetipje’ voor in boekhandel De Zondvloed. Het is een verhaal voor kinderen van 5 tot 10 jaar die worstelen met zichzelf. “Het is gestart met een prentenboek, maar intussen maakte ik ook een werkbundel voor professionals en broed ik op een lessenpakket.”
The

Lees meer »

KIJK. Justin Timberlake maakt mopje over dronken rijden tijdens concert

Justin Timberlake maakte tijdens zijn concert in Boston een mopje over zijn arrestatie van vorige week. De zanger werd in de boeien geslagen nadat hij onder invloed van alcohol aan de kant werd gezet door een politieagent. Daarvoor moet Timberlake, die beweert slechts één Martini gedronken te hebben, zich eind juli verantwoorden in de rechtbank. Het gênante moment was voer

Lees meer »

Michael Obasuyi en Helena Ponette verlengen titel op BK Atletiek

Net als vorig jaar in Brugge werden Helena Ponette en Michael Obasuyi in Brussel nationaal kampioen op respectievelijk de 400 meter in 51”88 en de 110 meter horden in 13”24. Met het oog op Parijs geeft dit voor beide Oostendenaars alvast een boost aan vertrouwen.
The post Michael Obasuyi en Helena Ponette verlengen titel op BK Atletiek appeared first

Lees meer »

“Supertalent, maar is hij in laatste week ook nog bij de besten?”: Remco Evenepoel in het hooggebergte, ingeschat door concurrenten

Wat kan Remco Evenepoel (24) bergop? Het is de vraag van één miljoen, want ook deze Tour zal in het hooggebergte beslist worden. Kan onze landgenoot wedijveren met de absolute wereldtop? Klimt hij goed genoeg om mee te doen voor de hoofdprijzen? Vandaag deel 3: wat zegt de concurrentie? “Hij heeft zijn plaats bij de beste klimmers van de wereld,

Lees meer »

Florence (31) en Dries (32) openen ZAELIG Hotel in Knokke-Heist na totaalrenovatie: “Enkel buitenmuren bleven staan”

Na maandenlang hard zwoegen openen Florence Depauw (31) en Dries Quintens (32) de deuren van ZAELIG Hotel in Westkapelle. Na een totaalrenovatie is het oude hotel niet meer te herkennen. Deze week ontvangt het koppel de eerste gasten. En ja, zij kunnen zelfs een plonsje wagen in het zwembad.
The post Florence (31) en Dries (32) openen ZAELIG Hotel

Lees meer »