De nieuwe wetgeving rond alcoholreclame zorgt voor ongenoegen binnen de sector. Volgens de nieuwe regels zouden er gezondheidswaarschuwingen moeten komen bij alle vormen van alcoholreclame en dat in een soort roterend systeem. Concreet betekent dit volgens ‘VTM Nieuws’ dat er op bijvoorbeeld elke parasol met bierreclame ook nog vijf alcoholwaarschuwingen moeten gedrukt worden. Na een jaar moeten de parasols aangepast worden met nieuwe slogans. Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) probeert te sussen: “De discussie is niet afgelopen.”
Voor één keer spreken we de inwoners van de meest chique wijk van het land: Knokke-Zoute. “Het is een stukje paradijs voor wie het nog kan betalen”
Knokke wil het unieke karakter van het Zoute bewaren: aan de kronkelende smalle paadjes en witte villa’s met rode dakpannen mag niet geraakt worden. Kortom, het Zoute wordt mogelijk nóg wat exclusiever. Maar wie zijn de mensen die er wonen nu écht? Welke clichés kloppen en welke niet? In witte sneakers en met een hemelsblauw linnen hemd trokken we op